4 تفاوت سئو و گوگل ادز

تا چند سال پیش بهترین راه برای تبلیغ و فروش، تبلیغات در روزنامه ها، مجلات یا رسانه هایی مانند تلویزیون بود. اما امروزه افزایش ترافیک وب سایت شما می تواند بهترین تبلیغ برای کسب و کار شما باشد. این امر صاحبان مشاغل و بازاریابان دیجیتال را مجبور کرده است که دائماً به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود باشند.

هدف نهایی هر وب سایت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان عادی است و بهترین راه برای انجام این کار این است که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که تجارت شما وجود دارد. کسب رتبه خوب در موتور جستجوی گوگل یکی از سخت ترین کارهایی است که هر شرکتی در فرآیند بازاریابی برای معرفی خدمات خود با آن مواجه است . در زیر به مقایسه گوگل ادز و سئو می پردازیم.

سئو (SEO) و گوگل ادز (Google Ads) اصول بازاریابی موتورهای جستجو و ارزشمندترین ابزار شما هنگام شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال هستند. آنها تفاوت ها و شباهت هایی دارند که باید بسته به اهداف بازاریابی و فروش خود از آنها استفاده کنید.

در واقع بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا به سادگی سئو به صاحب وب سایت کمک می کند تا رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو یا سایر موتورهای جستجوی اصلی کسب کند. برای رسیدن به این هدف، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. اگر موتورهای جستجو وب سایت شما را دوست داشته باشند، خواندن آن توسط موتورهای جستجو آسان خواهد بود و استفاده از آن برای کاربران بسیار ساده و آسان خواهد بود.

گوگل ادز یا Google Ads که در گذشته با نام Google ادوردز (Google Adwords) نیز شناخته می شد، یک پلتفرم تبلیغاتی ویژه گوگل است که به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) در اختیار وب سایت ها قرار می گیرد.یعنی می توانید از دامنه گوگل ادز برای نمایش تبلیغات خود در صفحه نتایج گوگل و صفحات گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و … استفاده کنید. گوگل ادز یکی از بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین است که بسیاری از شرکت ها برای یافتن مخاطبان خود از آن استفاده می کنند. اما برخلاف سئو، گوگل ادز به صورت رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از خدمات و زیرساخت آن باید هزینه پرداخت کنید.

در توضیحات مشخص شد که هم سئو و هم گوگل ادز یک هدف مشترک دارند که افزایش بازدید وب سایت، افزایش فروش وب سایت، برندها و … می باشد. اما آنها تفاوت هایی دارند که به شما امکان می دهد با بررسی تفاوت ها انتخاب کنید که از کدام سرویس برای وب سایت خود استفاده کنید.

سئو یک اقدام فنی بر اساس الگوریتم گوگل برای بهبود موتور جستجو و به عبارت ساده تر، بهبود موقعیت سایت در صفحات گوگل است. این کار که به آن بهینه سازی ارگانیک یا طبیعی می گویند معمولا زمان بر است و با گذشت زمان ممکن است رقبای جدیدی وارد این صنعت شوند و بسیاری از فرصت های بازار از بین بروند و مشتریان زیادی از دست بروند سایت از موقعیت بهتری برخوردار است. علاوه بر این، اجرای روش سئو کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص دارد. امروزه گوگل ادز با کمک وب سایت سئو به شما کمک می کند تا با هزینه ای مناسب بهترین موقعیت را در گوگل کسب کنید. قبل از اینکه فرصت های بازار به تهدید تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =